Luty był gorącym miesiącem. Nie tylko ze względu na panujące za oknem temperatury. Zobaczcie, ile można stworzyć ciekawych kampanii reklamowych przez 28 dni. Zapraszamy na podsumowanie!

 

IKEA i Decathlon

Luty jako miesiąc zakochanych łączy marki w pary. Na współpracę zakresie komunikacji w Social Mediach oraz outdoorze zdecydowały się dwa duże brandy – IKEA i  Decathlon. Firmy na czas trwania kampanii zamieniły się claimami na swoich profilach FB: IKEA Sprawdza się w sporcie oraz Decathlon Witaj w lepszym domu. Najciekawszy jednak okazał się dialog między nimi. Jak on wyglądał?

Dacathlon wrzucał post nawiązujący do IKEA i oznaczał ten sklep,

 

a IKEA od razu odpowiadała mu w komentarzach. I vice versa.

Współpraca miała na celu pokazanie, że w czasie pandemii dom może stać się idealnym miejscem na ćwiczenia. Wystarczy dobrze go urządzić i wyposażyć.

 

Zalando

Miłość jest również tematem przewodnim kampanii realizowanej przez Zalando. A dokładnie koniec miłości. Co zrobić z ubraniami po ex? Na pewno nie wyrzucać! Według marki lepiej skorzystać z Zalando Pre-Owned.

Wymień swoje niekochane rzeczy w zamian za kredyt. Jeśli masz w swojej garderobie rzeczy prawie jak nowe, możesz odesłać je nam w zamian za kartę upominkową Zalando. Alternatywnie Zalando może przekazać tę kwotę jako darowiznę na lokalny cel. 

Marka w ten sposób chce edukować klientów w zakresie zrównoważonej mody i dąży do gospodarki obiegu zamkniętego. Rocznie aż do 85 proc. tekstyliów trafia na śmietnik, mimo że można by było dać im drugie życie.

Na profilu Facebookowym Zalando pojawiło się nowy zdjęcie profilowe oraz core tej kampanii, czyli spot, wyjaśniający, jak rozstać się z ubraniami po ex. Kampania była wspierana również przez działania PR oraz media online. Udział w niej wzięli również influencerzy, tłumaczący na swoich profilach, jak działa Zalando Pre-Owned.

 

Vanish

Wróćmy do wspomnianych wcześniej wysokich temperatur w lutym. Globalne ocieplenie to fakt. Marka Vanish chce dorzucić swoją cegiełkę, dzięki kampanii Noś ubrania dłużej Zostaw wodę naturze. Jak czytamy na stronie brandu:

Potrzeba 2500 litrów wody do wyprodukowania jednej koszulki, a Ty prawdopodobnie założysz tę koszulkę mniej niż 10 razy. […] Powinniśmy zobaczyć w nich jeziora i rzeki, które wkrótce mogą zniknąć. Z szacunku dla natury będziemy nosić nasze ubrania dłużej. Teraz to bardzo proste dzięki Vanishowi, który pomoże przedłużyć życie naszych ubrań. Reszta zależy od nas. Noś ubrania dłużej, wodę zostaw naturze.

Kampania realizowana jest w mediach społecznościowych Vanish. Ma na celu zachęcać klientów do odpowiedzialnej konsumpcji i uświadomić, że podejście do mody ma wpływ na środowisko naturalne.

 

ALDI

Na koniec zostawiamy coś humorystycznego. W najnowszej kampanii ALDI udział biorą znanego z parodii reklamy Apartu członkowie Klubu Komediowego. Pierwszego lutego w sieci pojawił się teaser całej akcji, natomiast od 8 lutego cyklicznie na platformie Youtube oraz na profilu Facebookowym ALDI pojawiają się krótkie śmiesznie filmiki mające na celu podkreślania najważniejszych atutów sklepu. Działanie jest rozwinięciem akcji Wielki test produktów Aldi oraz wpisuje się w większą akcję 1001 powodów, by wpaść w ALDI. Jak czytamy na stronie marki:

1001 powodów, by wpaść do ALDI ma wiele twarzy, a co za tym idzie będzie miało również wiele odsłon. Oprócz współpracy z Klubem Komediowym, zaskoczymy Cię zapraszaniem nietuzinkowych gości, zabawnymi treściami oraz oczywiście kolejnymi, czasami nieoczywistymi, powodami, aby odwiedzić nasz sklep. 

 

Marka prócz Social Mediów wykorzystała inne nośniki tj. billboardy, spoty w radiu czy reklamy internetowe. jak zapowiada Aldi, kampania za jakiś czas ukaże się w nowej odsłonie.

Tak wygląda nasze podsumowanie najciekawszych kampanii internetowych w ubiegłym miesiącu. Jesteście zdziwieni, że w zestawieniu zabrakło reklam obfitujących w serduszka i amorki? Luty tego roku okazał się bardziej zaskakujący niż zwykle!