Świat marketingu zmienia się każdego dnia. Pojawiają się nowe narzędzia i technologie, kolejne pokolenia stawiają coraz większe wymagania, a więc poprzeczka jakości wciąż rośnie. W ciągu dnia w Internecie pojawia się więcej treści, niż odbiorca jest w stanie przetworzyć. Patrząc na zmiany w obszarze Social Media, które miały miejsce na przestrzeni lat, jedno jest pewne – content marketing jest najbardziej obiecującą inwestycją w przyszłość biznesu.

  1. Content marketing staje się marketingiem.

Content marketing jest wciąż stosunkowo nowym zjawiskiem. Jeszcze kilka lat temu marketingowcy traktowali treść głównie jako uzupełnienie. Content odgrywał raczej poboczną, niż kluczową rolę w biznesie.

To się zmieniło. Marketing przeszłości wykorzystywał jednostronne rozmowy z konsumentami, natomiast współczesny marketing otwiera drzwi do dwukierunkowych rozmów i relacji z klientami, jakiej nigdy wcześniej nie było. Przekłada się to na sukces wielu przedsiębiorstw. Treść jest jednym z najlepszych narzędzi do zdobywania zaufania, budowania marki, generowania ruchu w witrynie i pozyskiwania leadów.

W przyszłym roku przedsiębiorcy będą nadal inwestować w content marketing, ponieważ ma wysoki poziom konkurencyjności w porównaniu z innymi narzędziami.

Jeśli chcesz nadążyć za trendami, które wykazały swoją skuteczność, pomyśl o skorzystaniu z usług zespołu specjalistów tworzących odpowiednie i interesujące treści dla docelowych odbiorców.

  1. Strategia stanie się bardziej istotna.

Moc treści jest potężna, ale nie rozwiąże każdego założonego celu biznesowego. Taktyka ta wymaga strategii przewodniej, aby zmaksymalizować ich skuteczność i zapewnić zaangażowanie odbiorców.

Firmy mają różne cele, stąd strategie treści nie działają tak samo. Mimo to, cele ogólne, takie jak generowanie leadów i SEO są powszechne i począwszy od tego, firmy mogą dostosowywać strategie odpowiadające najistotniejszym celom.

  1. Jakie będą trendy w social mediach w kolejnym roku?

Marketing wideo słusznie nazywa się przyszłością content marketingu. A także będzie to jeden z najlepszych trendów w zakresie tworzenia stron internetowych. Specjaliści Cisco uważają, że w 2019r. ilość wideo zajmie aż 80% w całym ruchu internetowym. Również wielu marketerów twierdzi, że segment social mediów będzie zdominowany przez content video. Szerokie wprowadzenie formatu wideo otwiera wiele możliwości, którymi są na przykład:

  • Wygoda w procesie samoobsługi;
  • Interakcja tylko w razie potrzeby;
  • Dostarczenie informacji we właściwym czasie i brak potrzeby posiadania personelu sprzedaży.

Najważniejsze jest to, że filmy odpowiadają na główne pytania klientów. Szczególnym trendem, który zasługuje na uwagę, jest streaming. W wielu branżach technika ta pokazała, jak skuteczne może być korzystanie z transmisji na żywo w celu utrzymania renomy marki. Istnieje proste wytłumaczenie – biznes, który korzysta z transmisji na żywo, jest wysoce zaufany. Firmy, które korzystają z tej metody, pokazują swoim klientom – nie mamy nic do ukrycia.

Według badań, ludzie spędzają dużo więcej czasu w Internecie, niż oglądając telewizję. Z tego powodu przewidzieć można, że firmy będą wydawać mniej pieniędzy na reklamy telewizyjne, a więcej na wideo sieciowe, media społecznościowe i reklamy internetowe.

Ponadto, jak przewidują eksperci, chatboty staną się bardziej popularne i coraz częściej użytkowane przez firmy.

Co jeszcze przyniesie 2019 rok w świecie social media? Niebawem przekonamy się sami! 😊

 

Źródło:

http://merehead.com/blog/content-marketing-trends-2019/

https://www.socialreport.com/insights/article/360000663006-7-Digital-Marketing-Trends-That-Will-Own-2019