Jeśli jesteś specjalistą od mediów społecznościowych, to doskonale wiesz, jak ważne jest to, aby nasze posty wyświetlały się jak największej liczbie osób.  Problem jest w tym, że algorytm Facebooka z niewiadomych przyczyn czasem na to nie pozwala. Jak wobec tego radzić sobie z tym problemem?

Pierwszy krok – przeanalizowanie naszych działań.

Zastanów się co robisz, że zasięgi spadają. Stawiaj na jakość, a nie na ilość. Zbyt duża ilość treści może sprawić, że połowa albo wcale naszych postów nie będzie widoczna. Lepiej zainwestować w jednego, dobrego, spójnego posta, niż 4 kolejne, które odbiegają od wcześniejszych standardów.

W takim razie, jak Facebook ocenia to, co udostępniamy?

Po pierwsze Facebook tworzy listę ok.1500 postów naszych znajomych, stron czy grup, którymi jesteśmy członkami. I w tym momencie pod wpływem setek tysięcy sygnałów Facebook robi selekcje i wybiera, tylko najlepsze. Pytanie się pojawia, dlaczego wybrał akurat dla mnie te, a nie inne posty?

Źródło?

Przede wszystkim ważne jest źródło skąd pochodzi dany materiał, a także na jakim urządzeniu będziemy je oglądać. Dodatkowo Facebook oblicza, ile czasu inni użytkownicy spędzili na wyświetlaniu przykładowo jednego wideo. Po tych danych w magiczny sposób Facebook oblicza i ocenia, to czy dana treść nas w ogóle zainteresuje i czy ma się pojawić na naszej tablicy.

Kombinacji jest tysiące. Ale w pewien sposób serwery potrafią konkretny post ocenić i stwierdzić, że będzie on widoczny na newsfeedzie.

Jeśli twój post nie pojawia się tym osobom, na którym ci zależy to niestety, ale nie ma na to skutecznego rozwiązania. Jak działa Facebook i jego pojedyncze składowe, to jedna wielka zagadka. Nie mamy zbyt dużego wpływu na to, co nam się pojawi, mimo że wkładamy w realizacje postu wiele czasu i chęci.

Facebook segreguje, nasze reakcje i treści, które lubimy. Co istotne, zwraca dużą uwagę na formę postów, która nas interesuje. Rodzajów takich grup jest bardzo dużo. Jedni komentują tylko wideo, inni preferują grafiki.

Zwróć uwagę na najważniejszych odbiorców!

Pamiętaj, że jako twórca, powinieneś zwracać uwagę na fanów, którzy preferują te dwie skrajne formy. Udostępniaj grafiki, ale nie zapominaj o wideo i linkach. W przeciwnym razie osoby, które preferują wideo przestaną interesować się Twoim profilem, ponieważ udostępniane treści nie będą wystarczająco interesujące. Dodatkowo monitoruj, odpisuj na komentarze oraz dyskusje pod postami, wówczas zostaniesz dobrze oceniony przez Facebooka, co będzie miało wpływ na ich wyświetlanie.