W czasie kiedy na językach wszystkich pojawia się KRYZYS, czyli słowo mrożące krew w żyłach (lub pieniądze w portfelu), organik zdecydowanie wraca do łask. Zasięgi bez wydawania fortuny? Uwierzcie, że w 2020 to nadal możliwe! Obok reklamy płatnej, warto wprowadzić w kanały social media swojej marki działania, które pozwolą go skutecznie wygenerować. A pieniądze wydać na przykład na umiejętny, strategiczny remarketing. Poniżej poznacie 5 sposobów na organiczne zwiekszenie zasiegów. Miłej lektury!

1 Content, content i jeszcze raz content!

To wiadomo, ale pamiętajcie – tutaj potrzeba pomysłu i dopasowania się odpowiednio do sytuacji. Spróbuj wykorzystać w swoich postach takie formaty, które jak najbardziej zainteresują Twoich fanów i mają szansę wzbudzić wśród nich odpowiednie reakcje. Może warto przetestować post rozwijany czy też ciekawą łamigłówke na Twoim profilu? Sprawdź to koniecznie!

2 Bezpieczny kontakt bezpośredni

Pamiętaj, że social media dają ci do dyspozycji ankiety, live’y czy sesje pytań i odpowiedzi. Czy był kiedykolwiek lepszy czas na wykorzystanie tych narzędzi w komunikacji? W czasie kiedy dom staje się centrum dowodzenia dnia codziennego każdego z Twoich odbiorców, wykorzystaj to jak najlepiej. Pamiętaj – takie działania warto poprzedzić wyraźnymi komunikatami: CO? GDZIE? KIEDY? Z KIM?

3 CSR z zyskiem 

Nawet jeśli w tej chwili nie możesz zarabiać, może warto wykorzystać ten czas produktywnie (i pożytecznie) i zadbać o odpowiednie wsparcie Twojej społeczności czy włączenie się w dobroczynną akcję? Zastanów się jakiego komunikatu oczekują Twoi obserwatorzy i okaż wsparcie. Zorganizuj wydarzenie, stwórz # i przy okazji…

4 Wykorzystaj content obserwatorów

Tak, dokładnie! Punkt 3. jest dobrą okazją do realizacji punktu 4. Treści, które publikują Fani w ramach Twojego wydarzenia, konkursu lub innej akcji, możesz śmiało wykorzystać także z powodzeniem na własnym profilu. Sytuacja win- win, gdzie budujemy aktywność i zasięg, wykorzystując pozycję swojej marki. 

5 Szczery storytelling

Autentyczność – w tym wszystkim to słowo klucz. Twórz historie, opowiadaj a nawet przyznawaj się do błędów! Gwarantuję, że wiele osób w takiej sytuacji wesprze Cię serduszkiem. W ostatnim czasie wiele lokalnych firm, szczególnie z branży gastronomicznej, przyznało otwarcie, że szczególnie teraz potrzebuje wsparcia klientów. Takie szczere komunikaty skutkowały nie tylko wysokimi zasięgami i popularnością, ale także wsparciem w postaci zamówień. Szczerość popłaca!

Powodzenia! ❤