Kto nie oglądał ani jednego serialu na Netflksie, niech rzuci komentarzem. Kto nigdy nie zajrzał na profil Netfliksa w mediach społecznościowych, niech żałuje i jak najszybciej nadrobi zaległości. Dlaczego warto?

Profile Netfliksa w social mediach to marketingowe złoto. Wybraliśmy trzy podstawowe cechy, które o tym decydują:

  1. Odpowiednio dobrany do grupy docelowej ton komunikacji

Żartobliwy, swobodny ton komunikacji marki jest jednym z ważniejszych wyróżników Netfliksa. Każdy użytkownik odzywający się w komentarzu ma świadomość, że może liczyć na ciekawą, niebanalną odpowiedź. Netfliks często posiłkuje się w moderacji memami, zabawnymi gifami, a czasem nawet lekko złośliwymi uwagami, które mimo wszystko spotykają się z dobrym odbiorem – grunt to dobre wyczucie chwili, odbiorcy i kontekstu.

  1. Zaangażowanie w kontakt z fanami z wykorzystaniem najnowszych rozwiązań

Wiąże się bezpośrednio z tym, o czym pisaliśmy w poprzednim punkcie. Liczy się bowiem nie tylko odpowiedni język i sposób odpowiadania na komentarze fanów, ale samo ciągłe pozostawanie z nimi w kontakcie. Jak na Netflix przystało, do podtrzymywania relacji z użytkownikami wykorzystano niebanalne sposoby. Stworzono bota, który każdemu fanowi pomagał dobrać serial odpowiedni do jego nastroju na podstawie wysłanej przez niego emoji.

  1. Pomysłowy content

Gdy zbliża się premiera najnowszego sezonu autorskiego serialu Netfliksa, podstawowym contentem są wszelkiego rodzaju wysokiej jakości zapowiedzi, plakaty, trailery, teasery itd. Zainteresowanie produkcją jest potem podtrzymywane, jednak treści w social mediach zamieszczane przez Netflix nie ograniczają się jedynie do promowania konkretnych filmów. Twórcy bawią się różnymi formatami postów, nie obawiają się nawet postów z samą treścią pisaną.

Już po wejściu do Polski, na Twitterze ukazał się oryginalny wpis edukujący, jak odmieniać nazwę przez przypadki.