Baczność, czytelniku! Na artykuł patrz, do czytania przystąp! Tak, w krótkich, żołnierskich słowach można przedstawić temat naszego artykułu o sklepie… mundurowym. Docierać do tak sprecyzowanej, ale i pod pewnymi względami hermetycznej grupy docelowej profilu może wydawać się skomplikowane. Nasza rada? When in Rome do as the romans do.

Sortmund to polski sklep z mundurami, odzieżą wojskową i policyjną oraz akcesoriami militarnymi. Produkty w głównej mierze przeznaczone są dla polskich służb mundurowych, klas mundurowych, a także miłośników militariów.

Oczywiście nasze case można odnieść do innych wymagających I hermetycznych grup docelowych. Mamy nadzieję, że zaczerpniecie kilka inspiracji dla Waszych klientów. Gotowi? To zaczynajmy!

1. Określ, kim jest Twój odbiorca

To działanie przyświecało nam przy wytyczaniu strategii komunikacji. Statystyki pokażą nam, w jakim wieku są odbiorcy, jakiej są płci i skąd pochodzą. Ale to nie wystarczy do poznania ich stylu porozumiewania się, wyznawanych wartości czy insightu. Co warto wtedy zrobić?
Przekop fora dla wojskowych i komentarze ze swojej strony czy profilu. Zobacz, o czym lubią mówić, co ich śmieszy, jakie mają insight joke, jakim językiem się posługują i jakie sprawy są dla nich ważne. To kopalnia wiedzy o grupie docelowej, ale i inspiracja do stworzenia linii tematyczny postów i samych treści. Poznaj wartości ważne dla Twoich odbiorców, aby móc nawiązać z nimi nić porozumienia i pokazać, że dzielisz z nimi zainteresowania oraz zwyczaje.

2. Dopasuj język

Wynika to bezpośrednio z punktu pierwszego. Jeśli wiesz, o czym lubią rozmawiać Twoi odbiorcy, to musisz jeszcze dowiedzieć się, w jaki sposób to robią. Mundurowi na co dzień w swojej pracy posługują się rozkazami, meldunkami oraz specyficznym żargonem. Czemu więc mieliby rezygnować z niego w social mediach? Stąd wynika nasz pomysł na używanie specyficznego języka w treści postów. A teraz: Baczność i na kolejny punkt artykułu patrz!

3. Angażuj swoich fanów

Jak to zrobić? Stwórz strategię komunikacji opartą nie tylko na postach ofertowych (to zrozumiałe, że sklep musi pokazywać swój asortyment), ale i na postach aktywizujących. Gdy już dobrze poznałeś swoją grupę docelową, to z łatwością dopasujesz do niej odpowiedni content. My nie zapominamy o ważnych wydarzeniach z historii wojskowości, zaczynając od bitwy pod Grunwaldem, Cudu nad Wisłą, a kończąc na niedawnych zdarzeniach z Afganistanu. Pamiętamy o również świętach różnych służb mundurowych. Wiemy, że bycie żołnierzem, policjantem czy innym mundurowym to nie tylko praca, lecz powołanie i styl życia. Zachęcamy do dzielenia się wspomnieniami ze służby oraz do wykazywania się wiedzą o wojskowości. Mundurowi zdecydowanie są grupą lubiącą rywalizację, dlatego chętnie biorą udział w rozwiązywaniu zagadek i dzielą się odpowiedziami w komentarzach. Jednak kluczem pozostaje ciągle tematyka i treść postów.

Jak to wygląda w praktyce, czyli kim jest fan Sortmundu i jak wpływa to na komunikację?

Poznaliśmy naszych odbiorców i ich potrzeby, jeśli chodzi o komunikację w social mediach. Z tego wyniknęła nasza dalsza strategia, dobór tematów i języka. Teraz zerknijmy na przykłady!

  • Lubi opowiadać o służbie
  • Docenia żargon w postach

  • Lubi wyzwania i rywalizacje

  • Dumny ze swojej służby
  • Wyznaje wartości tj. ojczyzna, rodzina

Tak wygląda komunikacja ze służbami mundurowymi w naszym wydaniu. Mamy nadzieję, że będziecie mogli odnieść nasze pomysły do swoich klientów i charakterystycznych grup odbiorców. Powodzenia!