Twoja marka to nie tylko produkt, logo, a nawet twoi pracownicy. Twoja marka jest zwieńczeniem wszystkiego, co ludzie myślą o Twojej firmie, produkcie i ludziach. Część wspólna między tymi aspektami marki to doświadczenie klienta, inaczej customer experience. 

W ostatnim czasie rośnie liczba firm w Polsce, które są świadome zmian swoich klientów. Dziś klient oczekuje zdecydowanie więcej, bierze pod uwagę różne aspekty obsługi oraz ocenia każdy etap zakupu czy jakość oferowanych usług. Jak zatem firmy powinny się dostosować do tak zmieniającego się klienta? By temu wyzwaniu sprostać, należy postawić klienta w centrum uwagi firmy, czyli innymi słowy zastosować podejście Customer Experience. 

Z tego powodu tym kierunku zmienia się także marketing marketing – oprócz tradycyjnego generowania leadów czy budowania silnego i rozpoznawalnego wizerunku, marketing ma zapewniać dobre doświadczenia klientom. Poniżej przygotowaliśmy dla Was kilka wskazówek na to, jak zadbać o dobry Customer Experience w Social Mediach!

Klient = indywidualność!

Przede wszystkim pamiętaj o tym, że Twoi klienci nie chcą być traktowani jak adres e-mail czy kolejny bezosobowy avatar na Facebooku. Oczekują indywidualnego podejścia i zrozumienia potrzeb, tak, jakby byli obsługiwani przez prawdziwego sprzedawcę za sklepową ladą. Obserwuj komentarze i staraj się odpowiadać na każdy z nich. Social Media Twojej firmy mają być miejscem aktywnej obsługi a także miejscem udzielania porad i odpowiedzi na nurtujące pytania klientów. 

Reaguj ekspresowo!

Większość konsumentów oczekuje odpowiedzi i reakcji ze strony firmy w czasie rzeczywistym. Prawda jest taka, że im szybciej zareagujesz na pytanie (czasem też krytykę) konsumenta, tym lepiej. Negatywny post czy komentarz pozostawiony bez odpowiedzi zdecydowanie zmniejszy wiarygodność marki. W naszej agencji do szybkich reakcji używamy narzędzia do monitorowania mediów. Tego typu technologia za pomocą słów kluczowych, na bieżąco monitoruje publikowane treści w Internecie i zbiera dodatkowe informacje na temat osób publikujących treści. 

Zadbaj o wygląd!

Zadbaj o aspekt wizualny Twoich social mediów – to Twoja wizytówka. Dobre zdjęcie sprzedaje znacznie skuteczniej. Nasza rada? Ogranicz – o ile to możliwe – ilość zdjęć stockowych. Angażuj osoby odwiedzające twój profil infografikami, kreatywnymi wykresami i wizualizacjami oraz zdjęć Twojego teamu czy ujęć z codziennego życia biura!

Co sądzicie o tych wskazówkach? Dodalibyście coś jeszcze? Jeśli chcecie rozwinąć i polepszyć Customer Experience w swojej firmie – odezwijcie się do nas, rekinów tej dziedziny. Pomożemy!