Stwórz grupę! Co prawda założenie jej to dosyć pracochłonny proces i potrzeba wiele zaangażowania, natomiast rezultaty płynące z jej działania są bardzo przekonywujące.

Z Facebookowych grup korzysta miliard użytkowników. Możemy na nich udostępniać ciekawe eventy, ankiety, ogłoszenia i wiele innych przydatnych treści.

 

Jaki zrobić pierwszy krok?

Przede wszystkim ustal nazwę Twojej przyszłej grupy.

Pamiętaj, aby była ona prosta, wówczas każdy użytkownik bez problemu ją odnajdzie w wyszukiwarce. Dodatkowo, możesz ustawić preferencje grupy, kto może oglądać i udostępniać posty na tablicy. Wyróżniamy 3 rodzaje grup: publiczne, zamknięte oraz tajne.

 

Ustaw moderatora!

Istotną osobą jest funkcja założyciela czy moderatora grupy, który będzie kontrolował udostępniane treści przez użytkowników. Niestety, grupy bardzo często wykorzystywane są do spamowania. Osoby posługujące się nie prawdziwymi kontami udostępniają posty, linki nie związane z tematyką grup, a co gorsza mogą być one zawirusowane.

Dlatego, warto ograniczyć dostęp takim osobom, a każdy przesłany post będzie musiał zostać zaakceptowany przez moderatora.

Przede wszystkim grupa ma służyć do dzielenia się opiniami, wrażeniami z Twojej prowadzonej działalności. Niech klienci wypowiadają się, angażują wówczas pomoże to innym przyszłym użytkownikom.

Pamiętaj, że nie wszystkie opinie będą przychylne. Miej na uwadze, że gdy grupa się rozrośnie, będzie ciężko kontrolować, każdy post i każdy komentarz. Niemniej jednak szybkie reagowanie na jakikolwiek ruch ze strony odbiorcy – jak przyjęcie do grupy, odpowiedz na pytanie, udzielenie pomocy musi być na najwyższym poziomie, w ten sposób szybko zbudujemy bliskie więzi z nowymi klientami.

 

Twoja grupa nie służy do promowania.

Skup się bardziej na ciekawostkach, przydatnych informacjach, pytaniach, tak aby osoby mogły się zaangażować w dyskusje, uzyskać opinie od innych. Dodatkowo, zwróć uwagę, aby posty były zróżnicowane – zdjęcia, filmy, a nawet ankiety.

 

Fanpage a grupa?

Nie umieszczaj postów z promocjami, nowościami – do tego służy Twój wcześniej założony fanpage.

To właśnie od niego rozpocząłeś swoją przygodę. Tam skupiłeś już sporą liczbę odbiorców, którzy znają Twoja markę i produkty. Dlatego, właśnie w tym miejscu staraj się co jakiś czas umieszczać posty, które będą przekierowywać osoby na grupę.

Niestety, prowadzenie grup nie należy nie najprostszych, potrzeba wiele czasu i zaangażowania. Z drugiej strony, wizja prężnie rozwijającej się grupy zdecydowanie podbija wartość naszej marki.

Prowadziłeś kiedyś grupę? A może chcesz, ale masz pewne wątpliwości? Podziel się z Nami swoją opinią! 😊