Święta zbliżają się coraz większymi krokami. Pierwsze płatki śniegu, mieniące się kolorowe lampki, ozdoby świąteczne i dookoła mnóstwo zagonionych osób, które pośpiesznie kupują prezenty dla bliskich, porządkują mieszkania, przygotowują potrawy wigilijne… a to wszystko pomiędzy obowiązkami i zajęciami dnia codziennego. Nie da się ukryć – gorączka bożonarodzeniowa daje się we znaki.

W świecie social media również można dostrzec atmosferę Świąt… Marki prześcigają się w kreowaniu jak najlepszych kampanii, które wprowadzą nas w błogi nastrój. Jesteście ciekawi jakie to kampanie? Przybliżymy 10 z nich, które w tym roku szczególnie zwróciły naszą uwagę.

 

  1. Ciekawy kontekst przedstawił włoski oddział IKEA, reklamując swoje produkty poprzez spot, w którym dwóch mężczyzn utknęło w windzie z zakupami. Po krótkim czasie, dzięki zakupionym produktom, winda zmienia się w przytulny pokój. Tą kreacją IKEA daje wyraźny przekaz: nawet jeżeli nie zawsze układa się po naszej myśli, spróbujmy znaleźć w każdej sytuacji również pozytywne aspekty.

źródło: IKEAitalia

 

  1. Reklama BBC to krótka historia dziewczynki, która stara się zdobyć uwagę swojego zapracowanego i wciąż zajętego taty. W natłoku obowiązków, ojciec w ostatniej chwili dostrzega, jak bardzo jest potrzebny dla swojej córki. Hasło, które promuje filmik to „Wspólne Święta”.

źródło: BBC

 

  1. Apple w tym roku zdecydował się na animowaną kampanię świąteczną pod hasłem „Share Your Gifts”, mówiąc o dzieleniu się tym , co mamy najcenniejszego: naszą pasją oraz kreatywnością. Kampanii towarzyszy spokojny utwór, który został stworzony na potrzeby reklamy przez 16-letnią Billie Ellish.

źródło: Apple

 

  1. Sieć salonów Empik dzięki kampanii „Żeby Cię lepiej widzieć” przenosi nas do świata bajek, opowiadając historię Czerwonego Kapturka… nieco inaczej. Empik chce zwrócić uwagę na istotny społecznie aspekt balansu pomiędzy światem rzeczywistym a wirtualnym.

źródło: empik

 

  1. Brazylijska Coca Cola stworzyła kampanię świąteczną z udziałem misiów polarnych, które symbolizują markę od lat. „Christmas Rules” przedstawia historię świętowania Bożego Narodzenia w gronie rodziny polarnych misiów.

źródło: David The Agency

 

  1. Kampania Zalando „Święta. Zawsze modnie” pokazuje grono ludzi w różnym wieku – od 1 roku życia do 107 lat, w której zawarta jest cała esencja Świąt – czas spędzony z bliskimi, troska o innych oraz odpowiedni ubiór podczas wspólnych spotkań.

źródło: Zalando

 

  1. Hiszpański oddział IKEA pokazuje, jak nadmiar korzystania z wirtualnej rzeczywistości może wpłynąć na relacje międzyludzkie. Zwraca uwagę, aby w Święta szczególnie zadbać o swoich bliskich i poświęcić im więcej czasu niż… surfowaniu w Internecie.

źródło: MniejEkranu.pl

 

  1. Lotnisko Heathrow w swojej kampanii świątecznej wykorzystało w rolach głównych (podobnie jak w ubiegłym roku) parę misiów, które postanawiają spędzić Boże Narodzenie na Florydzie. Jednak uczucie tęsknoty za rodziną w czasie Świąt jest silniejsze i nic nie jest w stanie tego zastąpić – nawet słońce czy basen.

źródło: Heathrow Airport

 

  1. Sieć McDonald’s w swojej kampanii świątecznej ukazuje pracowity wieczór Świętego Mikołaja. Kiedy Mikołaj odwiedza McDonald’s, wychodzi z całym workiem… marchewek dla swoich głodnych reniferów.

źródło: Framestore

 

  1. Kampania świąteczna z udziałem Eltona Johna zdecydowanie urzekła niejednego. Motywem przewodnim jest piosenka „Your Song”, a krótki filmik przedstawia urywki z życia muzyka. Artysta decydując się na ten projekt chciał nawiązać do zbliżającego się końca jego działalności scenicznej. Kampania pokazuje, jaki wpływ na nasze życie ma najbliższa rodzina.

źródło: John Lewis & Partners

 

Można dostrzec, iż w okresie świątecznym najczęściej wykorzystywany jest storytelling, którego zadaniem jest wpłynąć na konsumenta poprzez oddziaływanie emocjonalne. Nierzadko niesie ze sobą głębsze przesłanie, które może skłonić do refleksji i wzruszyć do łez.